Zwartwaterdefilm.nlZwartwaterdefilm.nl
    Wat is heet

    Top 10 e-commerce YouTube-kanalen die u zou moeten volgen

    March 16, 2022

    7 manieren om marktonderzoek te doen met LinkedIn: Social Media Examiner

    February 15, 2022

    Het grote verhaal: de hypocrisie van merkveiligheid

    February 14, 2022
    Facebook Twitter Instagram
    Friday, March 31
    Facebook Twitter Instagram
    Zwartwaterdefilm.nlZwartwaterdefilm.nl
    • Home
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Reclame
    • Twitteren
    • YouTube
    Zwartwaterdefilm.nlZwartwaterdefilm.nl
    Home»Reclame»Geeft Apple echt om privacy?
    Reclame

    Geeft Apple echt om privacy?

    BjornBy BjornNovember 2, 2021Updated:December 2, 2022No Comments4 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Door AdExchanger-gastcolumnist

    Vrijdag 2 december 2022 – 00:35 uur

    Uria Av-RonPartner en oprichte

    “Datagedreven denken” is geschreven door leden van de mediagemeenschap en bevat frisse ideeën over de digitale revolutie in de media.

    De column van vandaag is geschreven door Uria Av-Ron, partner en oprichter van Oasis Public Relations.

    Apple gebruikt zijn privacyvriendelijke reputatie mogelijk niet als een “Trojaans paard tegen ‘de rest van de wereld,‘” maar dat betekent niet dat het echt om de privacy van gebruikers geeft.

    Terug in 2018, aldus Tim Kok, “De waarheid is dat we heel veel geld zouden kunnen verdienen als we geld zouden verdienen met onze klant – als onze klant ons product was. We hebben ervoor gekozen om dat niet te doen.”

    Cook heeft ook gezegd: “We hebben nooit geloofd dat deze gedetailleerde profielen van mensen, die ongelooflijk diepgaande persoonlijke informatie hebben die uit verschillende bronnen aan elkaar is gepatcht, zouden moeten bestaan.” Hij voegde eraan toe dat dit soort profielen “misbruikt kunnen worden tegen onze democratie” en “ook misbruikt kunnen worden door adverteerders”.

    Snel vooruit naar 2022, en, om de meest relevante Apple-zoekadvertenties te leveren, gebruikt het bedrijf “informatie die een klant in zijn Apple ID-account opneemt” voor advertentietargeting. De gegevens die het gebruikt “bevatten historische informatie over transacties van gebruikers in de App Store, inclusief apps die ze hebben gedownload en in-app aankopen die ze hebben gedaan.”

    Als dat niet geld verdienen is met uw klanten, wat dan wel?

    Een verhaal van twee opt-ins

    Terwijl Apple geld verdient met de klantgegevens van zijn gebruikers, blokkeert het anderen om hetzelfde te doen. Apple kan dit doen omdat het AppTrackingTransparency-initiatief (ATT) advertentietargeting op Apple-apparaten beperkt tot methoden die uitsluitend gebruikmaken van gegevens van eerste hand, en Apple is de enige met deze gegevens van eerste hand op iOS.

    Net zo merkte Eric Seufert op, beschrijft Apple het verzamelen en gebruiken van gedragsgegevens voor advertentietargeting als personalisatie in zijn eigen prompt voor gebruikerstoestemming voor Apple Search Ads. Maar externe app-ontwikkelaars zijn verplicht om de ATT-toestemmingsprompt van Apple te gebruiken, die beschrijft hoe de app “u zal volgen in apps en websites die eigendom zijn van andere bedrijven”. Raad eens welke prompt meer opt-ins genereert?

    Nu het bedrijf een onderscheid maakt tussen het gebruik van targetinggegevens door Apple en het gebruik van targetinggegevens door alle anderen, is de hypocrisie overduidelijk.

    Als het genereren van inkomsten met klanten zo verkeerd was in 2018, waarom doet Apple het dan vandaag nog?

    Privacy is belangrijk, maar targeting ook

    De laatste tijd is veel van het verhaal rond privacy gericht op Apple, Meta, Google en Snapchat. Maar anderen in het digitale advertentie-ecosysteem werden dieper getroffen door het einde van Apple’s Identifier for Advertisers (IDFA).

    In zijn reactie op de Advanced Notice of Proposed Rulemaking on Commercial Surveillance and Data Security van de FTC presenteerde professor Garrett Johnson van de Universiteit van Boston academisch en industrieel onderzoek benadrukt de voordelen van het targeten van gegevens voor marketeers, uitgevers en consumenten.

    Uit het onderzoek van Johnson bleek dat “cross-site/app-identiteit aanzienlijke waarde creëert voor adverteerders door targeting, meting en optimalisatie te verbeteren.”

    Verder, een recent grootschalig experiment met bijna alle voor conversie geoptimaliseerde advertenties van Facebook toonde aan dat de kosten voor het verwerven van een incrementele klant met 37% toenamen zonder het gebruik van gemeenschappelijke targetinggegevens. Uit dit onderzoek bleek ook dat kleine en middelgrote bedrijven onevenredig zwaar worden getroffen door het elimineren van cross-site identiteit.

    Johnson merkte op dat uitgevers en makers van inhoud, inclusief nieuwssites, ook lijden zonder targeting, inclusief cookies en gegevens van derden. Dit werd ondersteund door onderzoek van Google, waaruit bleek dat advertentieprijzen met 52% daalden als gevolg van het verlies van cookies.

    En zelfs consumenten betalen een prijs wanneer het targeten van gegevens niet in het spel is. Ze zien liever relevantere advertenties, wat mogelijk wordt gemaakt door advertentietargeting.

    Als iemand die sinds 2003 met advertentietechnologiebedrijven werkt, is het schokkend om te zien dat Apple privacy gebruikt als een punt in zijn inkomstengroei. Reclame zal immers nooit in de buurt komen van het genereren van de hoeveelheid inkomsten die Apple verdient met de verkoop van iPhones of computers. En de advertentiebusiness van Apple is net zo afhankelijk van gebruikersgegevens als die van iemand anders.

    Het wordt tijd dat Apple eerlijk is over het standpunt van het bedrijf ten aanzien van de privacy van gebruikers in 2022. En als Apple zijn advertentieactiviteiten serieus wil laten groeien, wordt het tijd dat Tim Cook zijn innerlijke Franklin Delano Roosevelt en ondersteun de waarde van reclame.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Bjorn
    • Website

    Related Posts

    Het grote verhaal: de hypocrisie van merkveiligheid

    February 14, 2022

    Laat je meeslepen in opwinding; Twitter biedt enorme freebies voor Q4-aankopen

    January 11, 2022

    Strip: Surveillance-reclame | AdExchanger

    November 4, 2021
    Add A Comment

    Leave A Reply Cancel Reply

    Keuzes van de redactie

    Top 10 e-commerce YouTube-kanalen die u zou moeten volgen

    March 16, 2022

    7 manieren om marktonderzoek te doen met LinkedIn: Social Media Examiner

    February 15, 2022

    Het grote verhaal: de hypocrisie van merkveiligheid

    February 14, 2022

    YouTube-updates in 2022 zou elke Content Creator moeten weten

    February 13, 2022

    Abonneer u op Updates

    Over ons
    Over ons

    Iedereen vergelijkt levens op sociale media en wil het perfecte lichaam, perfecte imago, perfecte outfit, perfect leven - we streven naar deze perfectie, en het is zo ongezond omdat perfectie niet bestaat.

    Onze keuzes

    Top 10 e-commerce YouTube-kanalen die u zou moeten volgen

    March 16, 2022

    7 manieren om marktonderzoek te doen met LinkedIn: Social Media Examiner

    February 15, 2022
    Sociaal
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram
    Facebook Twitter Instagram Pinterest Vimeo YouTube
    2022 © Zwartwaterdefilm.nl Alle rechten voorbehouden

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.